C‑X16 se remarca printr-o distributie perfecta a greutatii, 50:50 si un grup motopropulsor hibrid prototip, format dintr-un motor V6 pe benzina supraalimentat, de 3,0 litri, care dezvolta o putere de 380 CP (280 kW) si un cuplu de 332 lb ft (450 Nm), cuplat la un motor electric care genereaza in plus 70 kW si 235 Nm (respectiv 95 CP si 173 lb ft). Acest grup motopropulsor hibrid antreneaza rotile din spate prin intermediul unei transmisii cu 8 trepte si asigura usorului C‑X16 o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4,4 secunde si o viteza maxima de 300 km/h.
Noul motor V6 utilizeaza aceeasi arhitectura usoara din aluminiu ca si motorul cu 8 cilindri si dispune de capace cuzineti de palier turnate la presiune mare, cu suruburi in stea, pentru un plus de robustete si rafinament. Chiulasele cu 2 axe cu came si 4 supape pe cilindru sunt realizate din aluminiu reciclat, pentru a reduce impactul ecologic al procesului de productie.
Sasiul usor, din aluminiu, asigura un consum de combustibil de 6,9 l/100 km, iar emisiile de CO2 in ciclu combinat sunt de 165 g/km. Pentru reducerea consumului de combustibil in conditii reale, cutia de viteze cu 8 trepte este echipata cu sistem Stop/Start inteligent Jaguar, care opreste motorul in 300 de milisecunde de la oprirea vehiculului. Lansat de curand cu mare fast pe modelul XF, sistemul utilizeaza un demaror cu 2 solenoizi, care permite repornirea motorului in intervalul de timp necesar soferului sa mute piciorul de pe frana pe acceleratie.
Pentru a ne asigura ca grupul motopropulsor asigura nu numai puterea, dar si rafinamentul pentru care sunt renumite vehiculele Jaguar, motorul V6 este echipat cu un sistem patentat de greutati de echilibrare ce se rotesc independent, amplasate in fata si in spatele motorului. Toti cei familiarizati cu motorul V8 cultivat si puternic vor constata ca motorul V6 este la fel de rafinat si de puternic, cu un sunet propriu, incisiv si valori mai reduse ale consumului de combustibil si emisiilor de noxe, care respecta standardele SULEV 30 (Super Ultra Low Emission Vehicle) si EU VI.