Prestigiosul D-type castigator la Le Mans este al treilea model Continuation realizat in atelierele Jaguar Classic, dupa Lightweight E‑type si XKSS.
Triplul castigator la Le Mans revine.
Jaguar a anuntat ca planifica realizarea a 9 modele noi XKSS.
Numai 16 au fost fabricate pentru a fi exportate in SUA, inainte ca restul de 9 sa fie distruse in incendiul devastator care a mistuit fabrica de la Browns Lane, pe 12 februarie 1957.
La 59 de ani de la eveniment, Jaguar Classic va realiza manual 9 modele XKSS complet noi, la aceleasi specificatii din 1957, care vor intra in posesia unui grup restrans de clienti si colectionari.
Inspirat de proiectul Lightweight E‑type, fiecare model nou XKSS va fi realizat manual la noua fabrica Jaguar de la Warwick.
Istoria modelului XKSS a inceput odata cu cele 3 victorii succesive de la Le Mans ale modelului D-type, in 1955, 1956 si 1957. Dupa aceea, Sir Williams Lyons - „Dl. Jaguar” - a avut viziunea extraordinara de a converti restul de 25 de modele de curse D‑type in versiuni de strada, creand astfel primul supercar din lume.
Tim Hannig, Director, Jaguar Land Rover Classic, a spus: „XKSS ocupa un loc special in trecutul Jaguar si este un model dorit de colectionarii din lumea intreaga, datorita exclusivitatii si designului sau inimitabil.
„Echipa competenta de ingineri si tehnicieni Jaguar Classic se bazeaza pe cunostintele acumulate in timp, pentru a se asigura ca fiecare din cele 9 modele va fi 100% autentic si fabricat la cel mai ridicat standard de calitate.”
Primul model din noua serie Jaguar XKSS va fi livrat in 2017.
La jumatate de secol de la aparitie, Jaguar Classic prezinta un model Lightweight E‑type fabricat in secolul 21.
6 modele Jaguar Lightweight E‑type complet noi sunt realizate cu cea mai mare atentie de ingineri specializati, facand dovada competentei si experientei noului atelier Jaguar Classic.
Apreciata generatie noua de modele E-type „Special GT” a fost fabricata in 1963 si beneficia de caroserie din aluminiu, pentru performante imbunatatite. Insa au fost realizate numai 12 din cele 18 cate s-au dorit a fi fabricate. Cele 6 modele noi Lightweight E‑type vor finaliza seria inceputa si neterminata acum 50 de ani si vor avea seriile de sasiu ale vehiculelor lipsa.
Prototipul acestor modele noi Lightweight E‑type a fost realizat deja si a fost testat timp de 15 zile pe circuitul Jaguar Land Rover de la Gaydon, pentru a verifica dinamica vehiculului si a stabili setarile optime ale suspensiei.
Pentru a crea noile modele E‑type, fiecare panou si fiecare piesa au fost scanate cu atentie si recreate, inainte de a fi asamblate la fabrica Browns Lane, la mica distanta de locul in care erau fabricate modelele originale.
Componenta de baza a modelului Lightweight E‑type este caroseria din aluminiu. Acest material inlocuieste otelul folosit la modelul E-type de serie, in vederea reducerii greutatii – o reducere cu 114 kg (205 lb), comparativ cu varianta standard.
In pofida celor 50 de ani, constructia din aluminiu a celor 6 noi modele Lightweight le face foarte apropiate de gama actuala Jaguar, XE, XJ si F‑TYPE fiind realizate la aceleasi standarde, cu caroserii din aluminiu, exact din acelasi motiv. De fapt, Jaguar este acum liderul mondial in domeniul vehiculelor cu caroserie din aluminiu, iar compania are o experienta de neegalat in domeniul relativ nou al utilizarii aluminiului in productia automobilelor de serie.
Lightweight E‑type era echipat cu o versiune foarte studiata a motorului cu 6 cilindri in linie Jaguar montat pe modelul XK, care datorita celor 2 axe cu came in cap antrenate prin lant si chiulasei din aluminiu, cu camere de ardere emisferice, era foarte avansat in 1963, desi a fost montat pentru prima data pe modelul XK 120, in 1948. A fost motorul care a propulsat modelele C si D-type spre victorie la Le Mans, in anii 1950. Un model foarte performant de-a lungul scurtei sale cariere competitionale, Lightweight E‑type a cunoscut faima mondiala si este foarte apreciat.
Cele 6 noi modele Lightweight E‑type sunt destinate sporturilor cu motor si dispun de omologare FIA pentru cursele de vehicule istorice.
Pentru recrearea modelului Lightweight E‑type, Jaguar Classic a putut face apel la competentele extraordinare si experienta multor ingineri si tehnicieni talentati din diferite departamente Jaguar si care sunt acum dedicati acestui proiect.
Cei 6 clienti selectati vor deveni proprietarii unuia dintre cele mai rare automobile din lume – un model nou Lightweight E‑type, realizat manual la Browns Lane, la fel de apreciat ca modelele vechi, originale.